Om Isopartner

Forretningside og visjon

Forretningside og visjon

Trenger du en leverandør og en partner på teknisk isolering er Isopartner et naturlig valg. Vi har skrevet en forretningsidé som i korte trekk forteller hvordan vi ønsker å gjøre deg som kunde fornøyd. Når du har suksess har vi suksess. Det er ledestjernen vi strekker oss mot.

Forretningsidé:
Isopartner AS er grossist av tekniske isolasjonsmaterialer. Med riktige kvalitetsprodukter levert til rett tid, til rett sted og til rett pris skal vi gjøre kundene så fornøyde at de velger oss som hovedleverandør av teknisk isolasjon.

Visjon:
Sammen med kunden skal vi skape resultater slik at vi begge lykkes!

Vår historie

Selskapet ble stiftet i 1991 og har siden 1992 vært eid av den tyske isolasjonsprodusenten Kaimann GmbH og ble i 2013 en del av IPCOM-gruppen. Siden den gangen er vi kjent som Isopartner AS. 

Milepæler:

  • 5.juni 1991 - selskapet blir stiftet
  • 1992: Etablering som Kaimann AS i Norge
  • 2008 og 2009: Gasellebedrift
  • april 2013: Nytt hovedlager bygges utenfor Moss
  • høsten 2013: Oppkjøp av IPCOM Group
  • januar 2014: Firmanavnendring til Isopartner AS
  • oktober 2014: Utvidelse av lager i Oslo
  • april 2016: Ny avdeling etableres i Bergen

Logistikkfordeler

Et nytt hovedlager, som rommer et bredt sortiment av produkter for teknisk isolasjon sto klart i 2013, og ligger strategisk plassert utenfor Moss synlig fra E6. Sammen med større parkeringsflate og enklere tilkomst for transport, lasting og lossing sikrer Isopartner bedre leveringsevne og logistikkmessige fordeler.

Adm. direktør i Isopartner AS, Arne Schultz, tror det nye bygget vil styrke deres konkurransekraft i Norge: - Fremragende kundeservice er det som har gjort oss til den foretrukne leverandøren av teknisk isolasjon på markedet, og med det mener jeg rask respons på kundeservice, presise leveranser og kvalitetsprodukter. Det er også hva som vil holde oss på toppen, og hvorfor vi har gjort denne investeringen. - Logistikkmessig er dette et framskritt for Isopartner AS. For våre kunder håper jeg at det vil bli et framskritt i kundeservice.

Schultz forklarer også hvordan det nye komplekset vill posisjonere selskapet bedre med hensyn til nye markeder og muligheter: - Det nye lageret betyr ikke bare mye plass til eksisterende produkter, men også en mulighet til å rulle ut nye og spennende produkter.